tisdag 8 augusti 2017

Måla tyg


Första dagen i Frankrike fick vi måla alla våra tyger, som vi skulle använda sedan. Det var faktiskt riktigt roligt. Jag har aldrig färgat tyger tidigare så det var en ny upptäckt. Det var inte en massa att doppa och tvätta utan vi målade med penslar eller svampar och när det torkat så strök man dem. Tygerna torkade ganska snabbt för det var fint väder och lite blåsigt. Vi fick börja med att göra ett enkelt landskap genom att klippa remsor och sen quilta med smala ränder.

 
Jag gjorde ett extra test med en hel bit.

 
Sune gillar dem skarpt.

 
Sen blev det lite andra prover med trådmålning och annan målning. Här har jag lagt tunn chiffong över.



Jag var tvungen ta ett foto på maskinen som jag lånade för det var en riktig pärla.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar