måndag 13 februari 2017

Mellan jul och påsk

 
Röd och grann som en julduk blev denna påskduk, eller behöver det vara en påskduk. Tuppar och hönor är lika fina året om.

 
Köpte de här tygerna i fjor och har sytt lite innan av dem men så det här s k bårdtyget, vad gör man med ett sådant? Jag tyckte det passade in bra på detta sätt. Till mönstret i mitten har jag använt Hex´n more. Ytterligare ett roligt mönster som kan varieras i oändlighet.


.. och kattrackaren skulle ju vara med på ett hörn.
 
 
Ibland blir jag så trött på mig själv och igår tänkte jag, åter igen, "jag måste göra klart". Sagt, eller rättare sagt tänkt, så plockade jag fram 10 UFO från mina gömmor. De flesta är ju "bara" att quilta, en del har jag redan påbörjat quiltningen på men sen slutat av någon anledning, en del ska sys ihop men i det stora hela egentligen inte så mycket som ska göras.
 

Så tjejer, det är bara att hänga på och idag länkar jag till Bambi för måndagens Visa och berätta.
 

4 kommentarer:

  1. Härlig löpare du sytt! har också en hel del UFO. Så skall försöka hänga på din utmaning.
    Kram kerstin

    SvaraRadera
  2. Jag sydde också en påskduk i svart/rött och vitt i fjol, många hade åsikter om det ;-) Din löpare blev jättefin!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så fin duk! Jeg syns du kan bruke den hele året. Koselig med høner, og jeg syns du har brukt de på en fin måte i denne løperen.
    Lykke til med dine UFO. Det er veldig kjekt når en får gjort ferdig det som har blitt liggende. :-)

    SvaraRadera
  4. Tack Karin för inspiration och länkning till dagens Visa och Berätta måndag!!Bambi

    SvaraRadera