måndag 12 september 2016

Flower garden

 
eller asfaltblommor blir det med dessa färger, vilket jag själv tycker blev ganska läckert. Åter igen har jag använt Mini QCR. Mönstret kommer från boken "Contemporary Curved Quilts" från Sew Kind of Wonderful. Mönstret är i och för sig tänkt till den större Quick Curve ruler med det går ju lika bra med den mindre.


 Av bitarna som blev över, eftersom man bara använder den ena delen till den föregående, så blev det en liten duk.
 

Det finns väl inget skönare än att ligga på en liten quilt. Sune har nu blivit kastrerad och chipmärkt och han växer och frodas.
 
 

Sixten tittar på och håller sig på sin kant men det går bättre och bättre för varje dag.

 
 
Är ni som jag, inget får gå till spillo. En muggmatta är alltid bra att ha.

 
Hur liten quilt det än är så måste man provsitta.
 


Idag har Bambi öppet hus för Visa och berätta och jag ansluter mig, kanske kan jag tillföra något.
 

7 kommentarer:

  1. Härliga dukar du har sytt!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  2. Så fina dukar, som du sytt. Och Sune är bara så söt

    SvaraRadera
  3. Så lekker "asfalt blomst duken din er! resteduken ble også veldig fin. Det er kjekt når en får brukt opp stoffrestene etterhvert. Jeg er ikke flink å bruke stoff restene. Søte pusekatten din! :-)

    SvaraRadera
  4. Vad är det med katter och tyg??? Eller är det bara uppmärksamhet dom vill ha? Härliga quiltar du sytt.

    SvaraRadera
  5. Tusen tusen tack för din inspiration och länkning idag till Visa och Berätta måndag!!Bambikram

    SvaraRadera
  6. Så fina dina dukar blev med QCR-linjalen och härliga blommor har du i din trädgård. Lilla kissen är söt! Kram

    SvaraRadera